PACK

Közösségi oldal

MENÜ

Hogyan vehetek részt a kastélyfoglaláson?

Az a céh vehet részt egy terület kastélyának ostrománál, amelyik a heti területfoglalásokon a legtöbb státuszpontot gyűjtötte össze az adott zónában. Ami a pontozási rendszert illeti: 10 pont jár egy terület sikeres elfoglalásáért, 11 pont jár egy terület sikeres védéséért.
Abban az esetben, ha több céh pontszáma megegyezne, akkor az alábbi céh tulajdonságok számítanak a rangsorolásnál:
- minél magasabb céh hírnév, annál nagyobb esély,
- minél több céh tag, annál nagyobb esély,
- minél régebben alapított céh, annál nagyobb esély
Ezek egyenlő befolyással bírnak, és véletlenszerűen választja ki a szerver a céhet, ha a pontok nem döntenék el.

Előkészületek a kastélyfoglalásra:

A céh vezetője tudja kijelölni a céh tagjait, illetve a zsoldosokat a taglistában a névre kattintva jobb klikkel, és ott a menüből kiválasztva az adott kastély nevét. Ebben az esetben a céh tag színe a listában az adott kastély színére változik. Ugyanebben a menüben van lehetőség a kijelölés megszüntetésére is. Ilyenkor visszavált a tag színe fehérré. A kijelölt tagok az adott ország királyi palotájában (Neban Maha, ill. Brunas palota) található portálon keresztül tudnak bejutni a kastély területére.
Egy-egy kastélyharcban céhenként maximum 49 fő vehet részt, beleértve a zsoldosokat is (ami maximum 21 fő lehet, ha 10-es szintű a céh). Ha több céhtag online, őket másik kastélyba lehet harcra kijelölni, vagy csatlakozhatnak másik céhhez zsoldosnak.

A kastélyharc menete:

Kastélyba lépés után a kezdő helyeken megtalálható az újraélesztő szerzetes, és a boltos, akitől lehet a céhpénzből vásárolni gép irányította őrkatonákat, katpultokat.
Amint a harc elkezdődik, a szent tárgyak jelennek meg mindkét kezdőtáborban. Négy különböző pontra kihelyezhető katonákat és katapultokat (kődobáló) lehet bérelni a csata idejére. A katapultokat nem lehet megsemmisíteni.

Amikor a harc megkezdődik, a kastély kapuja megsemmisíthető állapotba kerül, a támadóknak le kell rombolniuk, hogy meg tudják közelíteni a belső őrszobrokat. A védőknek ezt meg kell akadályozni. A kastély kapuja fontos szerepet játszik az ostromnál. A védekező céhnek a lehető legtovább kell tartani a kaput, megakadályozni, hogy a támadók lerombolják, vagy bejussanak. A támadók ennek pont ellenkezőjét kell, hogy tegyék.

Mindkét tábornak két oltára van, ahonnan a szent tárgyakat fel tudják venni. Amint elfoglalnak egy őrszobrot, az oltáron új szent tárgy jelenik meg. A szent tárgy felvétele után maximum 5 perc áll rendelkezésre arra, hogy az őrszobrot elfoglalják, mert az 5 perc letelte után a tárgy eltűnik a hordozótól és újra fel kell azt venni az oltárnál. A szent tárgy hordozója jól elkülöníthető effektet kap, így mindig beazonosítható.

Mindkét fél 1800 ponttal kezd, amihez minden elfoglalt őrszobor után +800 pont adódik hozzá. A következő képlet szerint számítja ki a szerver a kapott bónuszpontokat:
Védők bónusz pontjai: (TF alatt szerzett státuszpont) x 800 / (összes szerezhető státuszpont)
Támadók bónusz pontjai: 800 - védők bónusz pontjai

Egy pont jár másodpercenként a szent tárgy birtoklásáért, illetve egy pont jár minden megölt ellenség után is. Ha vége a harcnak, az összes pont összeadódik, és ebből számítja ki a szerver a győztest.

Őrszobrok helyzete:

Négy őrszobor található a kastély területén elosztva észak, dél, kelet, nyugat irányban. Sárga színűek, amíg senki nem birtokolja őket. Ha a támadók foglalják el, akkor a színe piros, ha a védőké, akkor a színe kékre változik. A szent tárgy hordozója tudja elfoglalni az őrszobrokat, viszont ez nem történik meg azonnal, ráklikkelés után egy kis időnek kell eltelnie (néhány másodperc), ezért folyamatosan védeni kell őt.
Minden őrszobor elfoglalásához az is szükséges, hogy semleges állapotban legyen, tehát nem birtokolhatja senki. Ha egy őrszobor a támadó birtokában van, akkor először semlegesíteni kell (sárga színűvé változik) majd ezután lehet elfoglalni. Fordítva ugyanez igaz. Minél több őrszobrot birtokol a céh annál több pontot kap utána folyamatosan. Ha mind a négy őrszobrot sikerül elfoglalnia egy céhnek, akkor automatikusan megnyeri a harcot. Amíg a szobor a céh tulajdonában van, a győzelmet mutató %-os számláló folyamatosan növekedik, ha eléri a 100%-ot, akkor a céh megnyeri a háborút. Ha nem sikerül mind a négy szobrot elfoglalni a harcok során, és letelik az idő, akkor pontozásos módszerrel dől el, ki nyerte a háborút. A pontokat a leölt ellenséges játékosok számából, és a szobrok birtoklási idejéből számítja a szerver.

Jutalmazás:

A győztes céh tagjai pecsétet kapnak, melyet beválthatnak békeidőben a kastélyban található ügyintéző NJK-nál. Kapnak érte 500 ezüstöt és 5 db italt, mellyel letisztíthatják a harcok folyamán elszenvedett sérüléseiket. A céh vezére több pénzt és italt kap.
A kastélyban készíthetők el a különleges tárgyak, amik a speciális fegyverek alkotói, illetve olyan nyakékek, melyek +védelmi értékkel is felruházhatók.

 

Plusz infók:

 

A kastély területén a harc kezdetéig, csak nézelödni tudsz. Nem ölhetsz, nem rakhatsz le kristályokat, de tudsz repülni még a csata ideje alatt is.

Kf nem 30 perces, mint a Tf, hanem 45.

 

Céh kiválasztás kastélyharcra

A 3.5-ös verzióban a régi céh kiválasztási rendszer megváltozott.

Az a céh fog részt venni a heti kastélyharcon, amelyik a legtöbb pontot gyűjti az adott területen (Ardir, Hesed, Tyconteroga, Gebra) az aktuális hét alatt. 10 pont jár egy-egy területet sikeres hódításáért, 11 pont jár egy-egy terület sikeres védéséért.

A kastélyharcon támadó és a védő céhek kiválasztása:

1. Az aktuális hét alatt megszerzett összpontok szerint történik a kiválasztás, de egy céh csak egy kastélyra nyerhet támadó vagy védő jogot.

2. Az aktuális hét alatt az adott területen legtöbb pontot szerző céh lesz kijelölve védésre az adott terület kastélyára.

3. Az aktuális hét alatt az adott területen második legtöbb ponttal rendelkező, védőtől különböző nemzetű céh lesz kijelölve támadásra.

4. Pontazonosság esetén rangsorolás fentről lefelé:
- A több céhponttal rendelkező céh élvez prioritást
- A több kastélyponttal rendelkező céh élvez prioritást
- A több becsületponttal rendelkező céh élvez prioritást
- A több taggal rendelkező céh élvez prioritást
- A régebben alapított céh élvez prioritást

5. Több kastélyharcra jogosultság esetén a kiválasztás menete:
- Amelyik kastély területen több pontot szerzett a céh
- Amelyik kastély területen az utolsó területfoglaláson több pontot szerzett a céh
- Amelyik kastélynak ID száma magasabb (Hesed:4, Ardir:8, Gebra:12, Tyconteroga:16)

6. Ha nem dől el a kastélyharc napjáig, melyik céh nyer védési és támadási jogot, az aktuális kastélyt birtokló céhnél marad a kastély.


Asztali nézet